Містика на екрані: чим зі студентами ділилася Юлія Федець?

Талант-live

«Слідство ведуть екстрасенси» – це, безумовно, один з наймістичніших проектів СТБ. Він огортає кожного глядача атмосферою загадковості, захоплює сюжетними лініями, несподіваними розв’язками, розкриває таємниці, розібратися у яких під силу тільки людям з надможливостями. Своїм досвідом з учнями Медіа Академії ТалантLive поділилася керівник творчого об’єднання, яке займається випуском даної програми, Юлія Федець.

Юлія Федець

Юлія Федець

Ця лекція подарувала кожному слухачеві свій урок, досвід і знання, якими вони з радістю поділилися:

«У всіх роботах потрібно залишатися особистістю, віддавати частину свого Я. Всі архетипи характерів знаходяться у казках.

Один сюжет можна розкрити через різні ключові теми, задавши потрібний жанр (наприклад, казка про Попелюшку, соціальна – тема самотності дітей в усиновлених родинах, тема слабкого чоловіка, нездатного захистити свою дитину / мелодраматична – тема любові / детективна – тема пошуку нареченої через «доказ» та ін.)

Щоб створити, потрібно написати, – вміти користуватися папером для точного формування думки («Мій фільм готовий, його залишилося тільки зняти», – Рене Клер);

Вчитися створювати, перебираючи, переписуючи, перемонтовуючи кілька разів до того, поки не відсічеш все зайве і не створиш композицію, ідеальну за змістом і формою.

Читайте також: Учасники ТалантLive про творчий процес на СТБ

Лекція Юлії Федець для мене була змістовною і емоційно насиченою. Юлія ділилася з нами своїм досвідом, розумінням того, що важливо у роботі режисера/журналіста/сценариста на телебаченні.

Перфекціонізм, націленість на найкращий результат, висока вимогливість до себе і до колег, постійний шлях саморозвитку – це ті якості, які я запам’ятаю у Юлії Федець. Було складно, але цікаво. Дякую!», – відверто ділиться Мещерякова Л.

110A6099

Про свої емоції також повідала Верхова Анастасія:

«Містика в житті і на екрані, або нічого змінити вже не можна, тому звикаємо до трупів.

Починаю звикатися з думкою, що не професіонал вибирає проект, на якому працюватиме, а зовсім навпаки. Залишилося з’ясувати, чи погано це? Розуміння не приходить, значить, ще не пора.

Якщо розчленувати телепродукт (саме розчленувати, і ніяк інакше) на складові (історія, енергія, емоції і т.д.), то можна простежити важливу закономірність наявності цього самого «Я». Але де його взяти? Відповідь проста: вдатися до постійного саморозвитку і його виробленні, а конкретніше, розвитку власного смаку.

«Режисер – моторошно залежна професія, але актор – ще гірше» – такий недвозначний афоризм від Юлії заряджає нас потрібною енергією (про яку йшлося вище). Але після такого неоднозначного висловлювання отримуємо пояснення і невелике напуття: «Сто тисяч дверей – і ключик у нас у кишені». Режисер – це двигун всього знімального механізму. (Тут згадуємо Максима Литвинова: тільки режисер творить, всі інші працюють). Відповідно, завдання режисера – зарядити весь колектив, всю групу, дати потрібний посил; а значить, на майданчик до своєї команди потрібно приходити тільки в правильному фізичному настрої.

Читайте також: Студенти ТалантLive про особисті відкриття навчання

Далі приходить розуміння повного нерозуміння самої суті цього настрою, але десь на рівні підсвідомості розумієш, що воно і не з’явиться зараз, його потрібно сформулювати методом проб і помилок на практиці. Про це подумаємо потім. А думка Юлії мчить вперед і захоплює нас в нову гру «Руль для режисера».

Перед очима проносяться картини німого чорно-білого кіно: «Я за кермом ретро авто лину на повній швидкості по магістралі і збиваю найдорожчих серцю режисера людей: оператора, режисера монтажу, звукооператора, художника зі світла, сценариста, адміністратора…». Якби це був кошмарний сон, то можна було б просто прокинутися в холодному поту, але тут не все так просто. Важливо завжди пам’ятати, що «коли нічого не працює, головне – не кидати кермо» (фраза Юлії Федець, яку варто зарубати собі на носі).

Але ж може виявитися так, що це ти стоїш на магістралі, а на тебе несеться той самий автомобіль. Так що пора вчити правила дорожнього руху і про всяк випадок згадати принципи надання першої медичної допомоги. На війні як на війні. І навіть, якщо вона з незрозумілою людським розумом містикою».

110A5865

Не залишилася байдужою після лекції і театральний режисер Малюга Ірина:

«В першу чергу – ми познайомилися з керівником творчого об’єднання Юлією Федець. Було багато цікавої і корисної інформації. Нам розповіли, як працює програма «Слідство ведуть екстрасенси» і деякі її нюанси. На прикладі творчого завдання ми самостійно спробували розвинути детективний сюжет.

Що з цієї зустрічі винесла саме я?

Режисер повинен розуміти, про що у нього історія, мати свій смак і бачення. Ці три пункти ОБОВ’ЯЗКОВІ! Також за основу потрібно взяти три основні теми – це любов, страх і заздрість, навколо них і живе весь сюжет.

Творча людина має бути розвинена в усіх напрямках: скульптура, або література, або багато іншого. Саморозвиток – це дуже важливо, незважаючи на те, яка в тебе професія. Ми повинні розуміти правила драматургії, що таке золотий синхрон і синхрон взагалі. Кожен сюжет повинен бути цікавим і емоційним!

Герой ніколи не сяде перед тобою і не викладе історію так, щоб інших вона чіпляла, це спільна робота, я б навіть сказала 30% на 70%, і 70% – це моя робота! Адже саме моє бачення і розуміння в картинках побачать люди. Героя потрібно вести і направляти в потрібному напрямку. Потрібно знати і орієнтуватися, на яку аудиторію ти працюєш».

Читайте також: Керівник «МастерШеф» повідав студентам про телекухню

Гундертайло Анжела вирішила конкретизувати і підсумувати всі отримані знання:

«Як ні в чому не бувало, я йшла на лекцію з «певними очікуваннями». Цілий тиждень чекала знайомства з проектом «Слідство ведуть екстрасенси». Хотілося дізнатися багато подробиць про концепцію його створення. Лекція розпочалася зі знайомства з неординарною, емоційною і дуже цікавою Юлією Федець. Перше, що я отримала з цієї лекції – потрібно завжди конкретизувати, щоб люди розуміли, про що ти говориш. Тому, вносимо зміни в моє перше речення. Тепер воно звучить так: «Як ні в чому не бувало, я йшла на лекцію, щоб дізнатися, що саме робить проект таким популярним серед глядачів».

Так само я дізналася те, що:

  1. Потрібно завжди розуміти, про що історія;
  2. Шукати сенс, якщо його немає, то зазіхати на глядача (любов, заздрість, біль, страх);
  3. Ми повинні знати свою цільову аудиторію, для якої створюємо цей продукт;
  4. Повинно бути своє бачення;
  5. Аналізуємо (чому це добре …);
  6. Заряджаємо енергією (сприятливі умови для роботи всієї команди);
  7. Ну і звичайно ж золотий синхрон, який люди повинні запам’ятати (в ідеалі їх повинно бути 3)».

110A5874

Про свої роздуми також повідала Бирледяна Ольга:

Спочатку лекція була подана дещо сумбурно, але до середини дня почала вимальовуватися структура. Сподобалося, що ми практикувалися на конкретному завданні, була можливість відчути себе в «шкурі» режисера передачі «Слідство ведуть екстрасенси», отримати зворотній зв’язок і розібрати причини, за якими завдання було виконано успішно або неуспішне.

Сподобалося також те, що ми розбирали конкретні приклади випусків передач, змогли зрозуміти побудову сюжетної лінії і розібрати поведінку героїв передачі.

Сподобалося, як лектор розклала для нас основи сюжетних ліній на прикладі однієї казки, і ми змогли розібрати закони драматургії.

В цілому лекція була дуже корисною і допомогла навчитися мислити і «бачити» сюжет для історії в простих, здавалося б, подіях або пригодах».

ВІТАННЯ!
Будь ласка, допоможіть нам покращити сайт -
поставте 3 чесних галочки:

1. Я готовий щомісяця платити за доступ до сайту без реклами:

2.

3. Мені

Будь-ласка, заповніть всі поля