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
PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTI0OSINCmRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWZvcm1hdD0iZnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tc2l0ZV9pZD0iU1RCX0Z1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWNvbnRlbnRfaWQ9InRhbGFudGxpdmUuc3RiLnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLnZlcnRhbWVkaWEuY29tL291dHN0cmVhbS11bml0LzIuMDEvb3V0c3RyZWFtLXVuaXQubWluLmpzIj48L3NjcmlwdD4=

8 головних правил драматурга на проектах СТБ

Талант-live

Першу зустріч з керівником я чекала з нетерпінням, але я навіть припустити не могла, що нам відразу ж почнуть розкривати виробничі секрети.

Керівник творчого об’єднання Олексій Гладушевський, на прикладі своїх проектів «Зважені та щасливі» і «Холостяк», у своїй лекції відповів на багато питань початківців сценаристів і журналістів. Виявляється, головне завдання драматурга на проектах – навчитися ставити запитання «навіщо?» і «для чого?». Навіщо ти знімаєш цей епізод, що нового можеш розповісти? Важливо вчасно визначити мотивацію, як героїв, так і власну, адже робота важка і ти повинен чітко розуміти які цілі переслідуєш.IMG_9694

Олексій Гладушевський розповів нам, як уникнути загальних фраз, сміливо відкидаючи зайве, щоб виділити головне. Ми стали розуміти, коли потрібно витримати інтригу, а коли – «приголомшити глядача». Ми дізналися про концепції сезонів, роботу з учасниками та встигли не тільки поговорити, але й закріпити набуті знання на практиці.

Здорово, коли зустрічаєш Учителя. Людину з дуже високими критеріями оцінювання, справедливо-прискіпливого, суворого, досвідченого. Але в той же час – виключно уважного, зацікавленого, небайдужого. Саме такою людиною виявився лектор нашого першого навчального дня – Олексій Гладушевський. Дивно, але 4 години лекції і тривале обговорення результатів творчого завдання не тільки не вимотали, а навпаки зарядили мотивацією і бажанням працювати далі.IMG_9779

З цього дня ми перестали бути непрошеними гостями за лаштунками телеканалу СТБ, тепер ми – його жителі. Нехай поки тільки тимчасові, але для нас і це вже багато. За це і колосальний обсяг корисної інформації – велике спасибі Олексію та організаторам ТАЛАНТlive.

Висновки з першої лекції:

1) Завжди перед зйомкою чого-небудь задавати собі 3 питання: «НАВІЩО я хочу це зняти?», «ЩО НОВОГО я покажу своїм матеріалом?» І «ПРО ЩО конкретно мій інформаційний продукт?».

2) Початок програми – найважливіша частина, адже саме при перегляді початку глядач вирішує, чи буде він дивитися далі.

3) Тому на початку програми слід уникати загальних фраз – заінтригувати і зацікавити глядача треба чимось оригінальним і конкретним.

4) Ніколи не можна забувати про баланс форми і змісту.

5) Глядача завжди більше цікавлять питання «як?» і «яким чином?», а не «що?» і «хто?».

6) Журналіст (сценарист) повинен вміти проявляти позитивні і негативні якості героя. Дуже важливо підібрати яскравих особистостей, які зможуть проявити себе і розкритися.

7) Людина буде говорити з вами на особисті теми, тільки якщо ви будете з ним на одному інтелектуальному і емоційному рівні.

8) Журналіст повинен бути всебічно освіченою людиною, добре розбирається в драматургії і кіномистецтві.

Валерія Зубова та Ірина Звездовская